Tuesday, May 22, 2012

I am Proud of my Husband


Hasil kerja Dun tersiar di dalam berita malam semalam
Pagi ni pulak tersebar di akhbar-akhbar
Hasil kerja yang diberikan dalam tempoh satu hari itu cukup membanggakan
Hasilnya diguna pakai oleh menteri
Saya bangga dengan Awak..
Sedangkan..
Hari yang sama awak temankan saya pergi buat Henna
Masa yang sama tolong jagakan Aufiya..sampai terlena budak tu..
Then after settle teman saya henna, awak sambung buat kerja di ofis
Turn saya pulak temankan awak kerja
Aufiya pun sama-sama teman papa dia
Buat pertama kalinya anak dara itu tidur lewat dalam sejarah hidupnya
Mulut tak henti-henti membebel-bebel tak tentu makna
Berpaut merangkak di sekitar ofis
Menghiburkan papa dengan bebelannya. nyanyiannya, dan panggilan
“Papaa.. Mamaa..“ 
Mata mama tak boleh bertahan sangat malam tu
Tertewas juga secara tidak sengaja.. tertidur sambil menemani papa
Aufiya pula bagaikan baru dicharge penuh tenaga
Aktif dan excited explore kawasan ofis..
Kesian papa, dah la busy.. kena tengokkan si Aufiya lagi
Apela mama ni..boleh tertidur pulak..
Sorry Awak.. saya tasengaja..hehe ;)

Lebih kurang 2pagi kami balik
Di rumah papa sambung buat kerja lagi
Tidur adalah dalam 4jam, then bangun sambung buat kerja lagi
Esoknya di ofis masih buat kerja yang sama
Tengah hari dah kena submit kerja

Saya bangga dengan awak
Hasil penat seharian bertungkus lumus buat kerja
Kerja pun macam tak logic
Begitu banyak perlu dikira
Diberi masa cuma satu hari
Nasiblah awak dapat handle kerja tu
Awak dapat siap dalam masa yang ditetapkan
Hasilnya membanggakan diri awak jugak kan?
Saya pun turut berbangga dengan awak
You are my superhero ;)
Love Love Love
From Mama & Aufiya


No comments:

Post a Comment